Khamis, 2 Jun 2011

hal dunia semata

* السلام عليکم *


 こんにちは q(^_~)p

ya ampun.. boleh jadi stress naik darah, turun darah, bila baca berita2 dari malaysia.. ape jadah weh!! buang baby dari atas bangunan la, ngaku takde dara umur 14 tahun la.. marah ok marah!!

kalau orang cakap nak kiamat tu betul sangat la.. terutama untuk orang malaysia.. dah macam takdak sivik punya orang pun ye juga.. nak jadi jahiliah.. bangga sangat ka? mama pun pernah muda, pernah juga buat tabiat nak try itu, nak try ini.. nak rebel tak tentu pasal.. tapi masih ada iman.. masih ingat pesan jaga air muka emak abah.. ini apa nak jadi?? tak malu ke?? bangga sangat ke?? boleh bawa sampai ke mana bangga tu?? ke kubur?? hebat bebenor ke??

alahai.. selagi belum pegang duit sendiri, belum ada hidup sendiri.. toksah la buat benda2 bodoh.. buat malu bangsa, dan agama je..

yang paling mama berasap sangat2..

BUAT MALU KAUM PEREMPUAN!!!

geram pulak aku ni!

kalau anak aku, aku rotan depan2 khalayak!!

7 ulasan:

Hanis MY berkata...

betul tu stuju sgt huhu..apa nk jadila...ada gak terbaca dr blog lain teringin la nk tgk blog budak tu huhu...

mast@work berkata...

hanis,

takyah tgk le.. kak mas dah tgk td.. rasa nak sekeh2 aje.. menci..

mama maman berkata...

mama yana pun ada baca pg td.... mmg setuju apa mast ckp... hidup mrk panjang lg... takde matang la... tp berani lak buat stemen gitu... kalu la berani buat benda yg bagus tu takpe la jugak kan...

yatie chomeyl berkata...

hari ni pun yatie gi baca blog budak tu. aiyoyoyooo rasa macam nak kenyek2 je sampai mamp*s huhuhuhu

mast@work berkata...

mama maman,

tu la.. merepek yang bukan2 tu yang geram.. blog dia penuh dok citer pasal budak laki je.. malu betul..

yatie,

tau takpe.. berasap je kak mas..

Zety Zin berkata...

dah pegang duit sendiri pun tak patut buat benda bodoh gitu. hampeh tol budak tuh.

mast@work berkata...

zety,

tau takpe.. aku yg emo baca blog dia.. haha