Selasa, 8 Mac 2011

JELAJAH BLOG KATEGORI IBU

السلام عليکم

Takde idea nak merepek harini, mama join Ben Ashaari punya jelajah blog.. buat tambah kawan2 maya..

  1. Sila letak BANNER ini - ok, dah letak..

  2. Tajuk JELAJAH BLOG KATEGORI IBU dan linkkan ke entri ini ...
  3. Siapa yang layak masuk ? Blogger blogger yang sudah bergelar ibu ...
  4. Ceritakan secara ringkas mengenai diri anda ..
    • Ibu, bekerjaya dan juga pelajar.. all-in-one.. sekarang duduk di Kyoto.. untuk lagi 3 tahun berikutnya (lama lagi.. huhuhu.. sangap). Ada 2 orang anak teruna dan suami juga seangkatan menjadi pelajar di Kyoto ni.. 
  5. Apakah kenangan manis anda sewaktu bergelar ibu
    • Dah tentu masa melahirkan anak dan melihat anak yang membesar.. Melihat anak menyebut nama kita dan juga memeluk kita dengan penuh kasih sayang... kasih sayang sepenuh hati dan tiada paksaan.
  6. Kenangan pahit anda ?
    • Tak nak cerita benda pahit2 boleh kan? nanti cheq meleleh ayaq mata sapa nak pujuk? ehehehehe
  7. Kata kata khas buat si suami ...
    • Ingat le, kalau Becky (pengacara tv jepun) cantik, mama lagi cantik tauuuu *sambil kelip2 mata.. hehehee
  8. Jika ada anak , apakah nasihat anda kepadanya dan juga buat anak anak yang berada di luar sana ..
    • Jadilah anak yang soleh, yang boleh dibanggakan dan jangan sekali-kali lupakan tanggungjawab terhadap Allah, Rasulullah dan mama papa.
  9. Apakah harapan anda kepada anak anda ..
    • Semoga korang membesar menjadi seorang yang berguna untuk agama, bangsa dan negara
  10. Nasihat buat si gadis di luar sana ..
    • Buat yang belum berkahwin, pilih calon yang baik, yang taat kepada perintah Allah dan kedua ibubapanya dan yang penting disenangi oleh kedua ibu bapa kita

dah, ye ye je jawab.. macam Ben tu singgah je.. *lambai Ben dari Kyoto ni

 ماما أيمان

17 ulasan:

Mamaleesya berkata...

jenjalan tengok geng mama segmen en ben ashaari. salam kenal.

http://diarialeesya.blogspot.com/

mast@work berkata...

hi mama leesya.. salam kenal gak

Hanis MY berkata...

bestnyaaa lama lagi kat nihon..teringin nk g kyoto lagi skali, hari tu tak sempat g byk tempat huhu sebab g sehari je.

kompem en ben singgah dun worry...goodluck!

bun berkata...

suke bace nasihat-nasihat
thanks

dari BA

mas.saari berkata...

singgah dari segmen abg ben
selamat hari wanita!
semoga tabah dan cekal dalam mendidik anak2..

mama maman berkata...

salam prkenalan... :)

singgah dr segmen BA...
jom jengah blog kita lak..

rizaros berkata...

salam perkenalan mommy.. leh kongsi2 about mommy kan :)
datang dr blog ben... jom follow sy jgak.. :)

ariana's berkata...

salam kenal..jelajah dari blog BA. Moga jadi ibu cemerlang dunia akhirat..:)

Nora berkata...

Singgah dari blog ben. Salam kenal dari Malaysia untuk Mas di kyoto :)

nora-rodahidupku.blogspot.com

mast@work berkata...

bun, mas.saari, mama maman, rizaros, ariana's, nora,

salam perkenalan juga

Novelgurl berkata...

Salam singgah dri bLog eN.BA =)

Lulu caldina berkata...

Tanpa ibu siapalah kita..
Tahniah kerana menjadi seorang ibu, semoga memiliki anak yang soleh dan berjaya..

mast@work berkata...

novelgurl, tq sudi singgah

lulucaldina, tq

shah-kayrul berkata...

salam kenal...terjah dr blog en ben...

seronoknyer...dok oversea...hehehehe

misza berkata...

dari blog Ben terbang ke kyoto n sggh disini. salam kenal.

rinie din berkata...

salam perkenalan. singgah dari segmen BA. sudilah join ni ye. tq http://creativmum.blogspot.com/2011/01/sudikah-anda-jadi-follower-kami.html

mast@work berkata...

shah-kayrul, misza, rinie din

salam perkenalan juga