Isnin, 1 Ogos 2011

Dia datang..

* السلام عليکم *


 こんにちは q(^_~)p

Ramadhan datang lagi.. alhamdulillah.. Allah panjangkan umur kita untuk bertemu dengan Ramadhan tahun ni..

Alhamdulillah juga sebab mama berjaya tarawih malam pertama.. semalam adalah hari yang sangat penat.. bajet dari awal nak keluar ke outlet balik by pukul 8pm.. sekali, disebabkan lalai sendiri, barang tertinggal dalam train.. dah sudah.. jumpa staf kat station.. ngohngeh cakap jepun cam ayam itik, tunggu, patah balik pi train station last utk ambil barang, baru balik rumah.. total delay 2 jam lebih T____T serius rasa nak patah pinggang..

sampai2 rumah dah pukul 11 lebih.. mandikan anak2 sebab masing2 bau macam belacang penang -- terutama si kecik tu.. ya ampun.. MASAM! lepas tidurkan anak2, kami terawih.. pastu sahur dengan brahim aje.. hakhak.. mujur subuh awal pukul 3 pagi.. ha, tidur kejap je pastu pukul 8 dah bangun siapkan budak2, mai lab.. kehkehkeh.. muka hari ni macam zomba! layankan aje le.. mood hari pertama biasa la ke laut.. kang ada lepas zuhur ni kang pi tadarus kat lounge.. hahaha.. buat cam kat negara sendiri..

Kepada semua ahli keluarga, sahabat yang kenal kami lahiriah atau dalam talian (ece ayat) kami mohon ampun maaf segala salah silap kami.. selamat menyambut ramadhan al-mubarak.. marilah kita sama2 kejar pahala banyak2.. jangan kerja makan je ye.. bila nak bermewah2 makan, ingat ada yang susah cam kat somalia atau afghanistan.. makan berpada, jaga ibadah.. mama pesan kat diri mama sendiri juga ni..

Selamat berpuasa..

6 ulasan:

Ayu berkata...

Selamat menjalani ibadah puasa! Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari yang sebelumnya. InsyaAllah.. : )

fifa berkata...

selamat berpuasa kak mas. teringat kat zaman cempaka lari2 lepas solat terawikh cari morey sedap...hehe.

Oyis berkata...

biasa lah tu. dugaan ramadan. Allah nak kasi pahala lebih tu. ALhamdulillah dpt jg berteraweh etc.

ps: kami jg shopping sakan today. x pasti kenapa, x plan pon, and bukan utk raya. tp sbb summer deal dah nak abis kot :P

Azhariah Zuber berkata...

puasa kat tempat org mesti lg mencabar kan

mast@work berkata...

ayu,

terima kasih

fifa,

ooppsss.. kenangan cempaka tu sampai bila2 tersimpan rapi.. sayang geng cempaka..

oyis,

dugaan biasa la kan..

wah, sempat juga.. tu la.. summer sale tengah rancak skrg ni

aza,

mencabar, tapi tak teruk cam kat somalia lg le.. huhu

mama maman berkata...

Selamat berpuasa..:)