Rabu, 4 Januari 2012

Resam Belajar

* السلام عليکم *


 こんにちは q(^_~)p


Orang lain countdown untuk benda lain, yang lagi best dan meriah, mama countdown bagi habis belajar boleh? haha.. maka tinggallah 1 tahun 10 bulan menjelang habis tempoh rasmi belajar -- GULP! seram, takut dalam masa yang sama tak sabar2..

2012 motivation
masa tu emas

orang kata belajar ni mudah.. tak payah dah fikir apa2 cuma belajar.. eceh.. kalau semudah itu yang dikata, tak ada la kes2 baring atas jalan nak bersuara demi hak pelajar, tak ada la kes terlebih dedah sebab kejutan budaya kan?

resam jadi pelajar, belajar bersungguh2, ambil peluang garap ilmu sehabis boleh, buat yang terbaik, berikan hasil yang terbaik supaya kita jadi orang yang berguna.. cakap tinggi pun tak guna kalau ilmu yang ada tu tak boleh disampaikan dan memberi manfaat kepada orang lain..

ilmu kena selaras dengan agama.. agama itu bukan sekadar tonggang tonggeng solat 5 waktu, puasa, bayar zakat semua2 tu.. itu wajib, tak payah persoalkan tentang yang wajib.. agama itu pendirian hidup kita.. kalau kuat agama kita maka kuatlah pendirian hidup kita.. sebab tu perlu ada agama.. kalau tinggi ilmu tapi agama goyah tu yang jadi huru hara, rasa diri hebat tinggi menjulang sedangkan? ha.. fikir sendiri.. bila agama kuat, orang paksa kita buat apa pun kita boleh kata tidak.. bukan jadi lalang meliuk lintuk bila disogok benda2 yang tak baik..

moga 2012 mama jadi insan yang lebih baik, lebih cemerlang.. cakap banyak tak guna, sekarang kena tunjukkan hasilnya.. moga mama mampu tinggalkan jejak yang baik, tak dapat kat semua orang dapat kat anak2 pun dah cukup besar rahmat.. amin..

entri tak ada kena mengena orang lain, hanya untuk batang hidung mama dan anak2 mama aje.. hidung papa pun ye jugak.. haha 

7 ulasan:

Eby Safiah berkata...

kdg2 tgk org semangat bel. rasa jugak nak belajar tapi bila dok pikir nak berulit dgn buku tu mulalah malas...(kehkehkeh belum mula dah rasa nak putus asa).

Anyway good luck mama...moga kejayaan tu nanti dpt mendidik dan membentuk anak bangsa kita yg nmpk makin sayup2 mata memandang.

dzuchan berkata...

Betul tu pn.mas, belajar best tp kna at the right path la. X salah pkir pasal dunia luar, tp kna ingt tgjwb as a student.da 3 tahun keja, masih rindu time uni dulu hehe...

mast@work berkata...

eby,

mula2 semangat tu ada bagus la.. pelan2 kalau start insyaAllah ada target utk habis kan? :)

dzuliza,

betul.. jadi apa sekalipun kena ingat tanggungjawab.. masa undergrad adalah masa paling heaven jadi pelajar kan?

ucufan berkata...

mast.. aku harap kau lulus cemerlang.. sekian..

**tak sabar nak apply cuti.. aku harap akan di approve..

MULAN berkata...

all the best...!! insyA pasti berjaya..!!!

Oyis berkata...

belajar mmg x senang, lebih2 lg kalo gerabak dah pjg (komitmen byk i.e. mature students la kan hehehe). tp x kira lah peringkat apapon belajar, harap nya mendapat rahmat dan keberkatan Allah. ilmu semua Dia punye kan :)

mast@work berkata...

mulan,

tq.. amin

oyis,

ya, lagi pjg gerabak maka lagi manislah kejayaan yang bakal dikecapi.. achewwaahh haha..