Isnin, 7 Februari 2011

Menghampiri kegagalan

Aiyoh, tajuk tak boleh tahan.. Haritu mama teringin benar nak makan roti canai.. Teringat kak TTM ada post resepi.. Tu la.. Masa ada peluang nak belajar dgn arwah emak n akmal takmo belajar.. Sekarang rasakan la.. Tak pasai2 try n error.. Hohoho..

Resipi kak TTM memang senang.. Dan sedap.. Dengan campak dalam cik BM toksah kata la.. Sebelah mata aje weh doh nye siap.. Ok.. Resipi doh cenggini - kak TTM, kalo salah sila tunjuk ajar cheq naaa

3 cawan tepung
1 1/2 cawan air
1 sudu makan susu pekat manis
1 sudu makan ghee - kak TTM pakai butter
Secubit garam
Minyak untuk membentuk doh, menebar doh dan memasak roti canai

Kekdahnya..
Campak semua bahan dalam BM.. Kasar benar bunyi campak tu ye tak? Set kasi mode 'doh' pastu lepak2 le sambil buat bodoh.. Ekekekeke

Pastu keluarkan doh, tutup dan biar kejap dalam 1/2 jam.. Pastu jadikan bebola - lebih kurang 10 biji..

Ha, tgk gambar doh







Pastu tinggalkan bebola tu melebihi 2 jam..

Pastu tebar - waaaaaaaa part ni kantoi karipap kak limah!!!! Kena praktis laie

Pastu leh le masak roti tu.. Sob sob sob.. Kecewa ok.. Rupa roti canai mama tu huduh.. Tp masih boleh dimakan.. Anak2 suka sgt.. Kami makan dgn kuah sardin aje sebab tukang masak kecewa roti canainya bantat.. Pasni jgn komplen roti canai kedai mamak ye mastur.. Nak buat susah ok..

Sebab kekecewaan melanda hanya gambar cebisan terakhir aje diambil






Ok, usaha tangga kejayaan.. ingat murid2..... Huhuhu

- Posted using BlogPress from iPhone mama

7 ulasan:

Normaliza berkata...

yg penting anak2 suka. apa ada pada rupa..hehe

mast@work berkata...

normaliza, tu la.. nasib anak2 pandai ambil hati.. ni buat tukang masak berkobar2.. hehe

yen, ko kasi rehat la.. ada chance rehat kalu aku pun mau..

mama glam berkata...

oklah tu mas.. adalah rupa roti canai tu..

mast@work berkata...

aweng, itu hanya gambar ko.. tp yang kuciwa sbb dia tebal..tak rangup.. banyak songeh aku ni

Zety Zin berkata...

biar huduh asal sodap! nyum nyum!

mamaDhea berkata...

prektis makes perfect! cuba lagik.. eh, dh ada bm ea.. ;)

mast@work berkata...

zety, hihihi.. arigatou
sya, udah ada.. lama dah ada.. musim sejuk ni dia kurang berkhidmat sket