Selasa, 22 Februari 2011

Baik - buruk

Semalam sempat mama baca satu post dalam blog saifulislam.. Pasal si pesimis dan si optimis.. Akhiran cerita membawa kepada si pesimis membunuh si optimis.. Kang mama bubuh link dia.. (kat sini)

Persoalan mama, kenapa kita harus memilih untuk menjadi satu watak saja.. (lepas baca komen2) bagi mama pesimis dan optimis patut sentiasa ada dalam diri kita.. Umpama check n balance..

X perlu kita sentiasa analyze setiap isu dengan melihat keburukan aje.. Sebab kita kena ingat, pasti ada kebaikan juga.. Kdg2 kita tak nmpk.. Sebab kita dikaburi.. Mama dah beberapa kali lalui pengalaman macamni..

Sebab tu dalam islam kesederhanaan tu penting.. Jangan berlebih2 dalam sesuatu.. Mungkin nnt satu hari nanti kita nmpk ada bagus benda tu nnt tak pasal2 kita jadi mcm meludah ke langit terkena muka sendiri balik..

Apa pendapat korang?


- Posted using BlogPress from iPhone mama

3 ulasan:

'cik puan' inah jeliterrr... berkata...

tul tu mast, kesederhanaan tu penting...kita ni pun bknnya sempurna sgt nak menilai kelemahan dan kekurangan org lain atau pun sesuatu perkara...yg layak menghukum dan menilai hanyalah Allah SWT...krn Dia lebih Mengetahui...:)

elle berkata...

saya setuju! :D

mast@work berkata...

inah, betul sekali!

il, :)