Rabu, 11 Ogos 2010

azam ramadhan

tiap kali masuk ramadhan sayu je teringat arwah emak.. selalu dia la paling busy.. plan itu ini.. nak makan ape.. nak terawih mana.. lauk faveret mama n family dulu daging kicap.. arwah siap buat banyak2 simpan dalam fridge untuk sahur.. sebab dia selalu pesan, nak sahur kita biar makan benda2 panas.. baru perut berat sikit..

this year kami bersahur, berpuasa di tempat orang.. tak tahu apa cabaran menanti.. tawakkal dan lanyak aje le..

insyaAllah azam mama nak maintain BF aidan.. dan yang pasti mama nak cuba puasa penuh dan khatam al-quran.. terawih tak mahu tinggal.. tiada kompromi.. sebab tak pasti ramadhan tahun hadapan ada untuk mama atau tidak..

mama berazam nak hafal al-mulk by end of ramadhan.. giler terkedek2 beb nak hafal.. 30 ayat je pun tak hafal2.. arwah emak dulu memang hafal surah al-mulk..

kalau dulu boleh terawih dengan abah, emak n nana.. sejak beranak aiman masih tiada kesempatan nak terawih di masjid.. harap2 tahun akan datang ada rezeki terawih di masjid.. dulu, bahu arwah emak tempat mama bersandar sambil berwirid untuk terawih.. mengendeng orang kata.. pastu tiap2 kali tanya, "emak sayang kak yong tak?" huhuhuhu... sekarang mama yang jadi bahunya.. anak2 jenis mengendeng bila time mama solat.. harap2 lepas ni mereka lagi rajin beribadah..

to everyone.. selamat berpuasa dan selamat menyambut ramadhan al-mubarak.. jangan setakat puasa tahan lapar n minum je ye..

7 ulasan:

norfazleen berkata...

selamat bpuasa..erm,this year xde peluangla nk tarawih di suray/masjid..buat kat rmh je..mudah2an dpt buat tarawih penuh thn ni..

mast@work berkata...

all the best leen.. kak mas dah 3 thn camtu.. insyaallah.. latih anak2 supaya faham kita solat..

ummi berkata...

Nak menghafal? boleh guna kaedah ni.

Yen berkata...

salam ramadhan mas...
semoga kita semua dapat manfaatkan bulan yg mulia ni...aku sedaya upaya nk solat terawih mlm ni...rugi rsnya smlm xdpt

Zety Zin berkata...

selamat berpuasa juga :)

yatie chomeyl berkata...

saya pun suka nyandar kat bahu arwah ma dulu2. lepas tu masa doa, suka baring atas riba dia..huhuhu..entry ni buat sy terkenang arwah mama sangat2

Nurzairul Isma berkata...

syahdunye entry ni mas.. teringat mak kite kat kg..