Khamis, 10 Disember 2009

exercise untuk ibu mengandung dan dalam pantang

majoriti ibu mengandung dan dalam pantang mungkin dah tahu exercise ni.. ala, kegel floor exercise atau pelvic floor exercise.. exercise ni bagus semasa mengandung, dalam pantang dan juga untuk semua orang perempuan..

camne nak buat exercise ni? senang je.. tarik nafas dalam2, kemutkan bahagian bawah anda tu.. ala, yang depan tu.. bukan yang belakang tau.. pastu cuba tahan dalam kiraan 1-10 dan kemudian lepas nafas anda.. haa.. senang je kan.. cuba la buat sekerap mungkin.. especially masa tengah kerja ke, tengah memandu ka.. bila2 la.. 

bagusnya exercise ni, untuk bantu kuatkan otot2 pelvik dan membantu mengecutkan bahagian sulit anda.. pastu, exercise ni juga bantu untuk mengurangkan gejala terkincit (incontinence) dan juga bagus untuk hubungan suami isteri..

cuba la.. 

5 ulasan:

Mama Adib berkata...

yaa itu dia petua dari mak dalam pantang he he

mast@work berkata...

mamadib.. hehehhee.. nampak sangat mati kutu tak buat apa

Ryany berkata...

K.yong... kite baru nak ucap tahniah laaa... sori ler tak singgah umah pak lang. Kami suma kena sakit mata. Mula ngan aina & kak long, sabtu tu terus jangkit ke rini, rizal ngan belong. Mc smpai 4 hari. Hr ni br masuk keja. Airell pun br kena jugak. Apapun, tahniah... hope baby kite pun comel cam aidan gak yeaa

mast@work berkata...

rini, tq.. ler.. tu cik da ada habaq abg long satu family kena.. huhuhuhuh..

insyaAllah.. pasti baby comel.. cam airell.. putih gebu

alfa juliet berkata...

thanks mast..aku suka senaman yg senang mcm ni