Isnin, 14 Disember 2009

diurut tu kan best!

harini confinement lady (cl) start datang rumah.. yep, memang dah lambat juga la kiranya.. tapi yang penting ada juga orang yang boleh datang untuk pamper badan mama.. hehehehe.. harini hari ke 12, masa time aiman hari ketujuh tu cl dah datang rumah.. kali ni ambil cl yang berbeza dari masa pertama haritu.. awalnya ingat takde orang lain dirumah menunggu mama.. alhamdulillah, kali ni ramai.. ada makcik (yang tengah jadi penganggur bertauliah sebab tgh tunggu nak pindah tempat kerja baru) dan makcik ida yang mai dari aloq setaq.. sebab asalnya ingat takde orang lain yang menunggu mama, jadinya mama ambil pakej cl dari jam 9am-4pm.. mama ambil cl dari shadira beauty house kat brickfields.. macam2 jenis pakej dia ada.. ada yang tidur rumah, datang harian, datang separuh hari je.. depends on kita dan poket kita la..

jadinya, pagi tadi cl mai pukul 8.40am.. siapkan air mandi mama dan tangas, mandikan aidan, siapkan aidan, buat infra-red therapy, urut, bertungku, bengkung, barut (ye, mama pakai barut 12m) dan siapkan air ubat periuk untuk mama minum.. pakej yang mama ambil tu siap dengan dia masak.. tapi sebab makcik ada masak, so dia tak le masak.. hehehe.. dan dia memang jaga baby siap urutkan aidan sebab perut angin sikit..

sebelum ni memang makcik n makcik ida yang tolong buatkan semuanya cuma tak le sampai berurut bagai.. sekadar sapukan minyak, tungku, bengkung dan siapkan baby..

alhamdulillah, mama syukur sangat kali ni sebab ramai bantu jaga mama.. tadi pun madeh, kak irni n clan baru je balik lepas ada dirumah di untuk 5 hari.. huhuhuhu.. ramai woo kat sini.. rasa cam pantang kat kampung2 tau.. 

harap2 cepat le leh kempis perutku ini.. hahahahahhaha.. cita2 tinggi menjulang woo..

pencapaian breastfeeding - sekali pump 5oz.. alhamdulillah.. hasil tuaian sangat memberangsangkan..

 

2 ulasan:

azhariahzuber berkata...

mast jgn lupa tulis tarikh kat susu...nanti peti sejuk ko sure penuh..hehe..beli peti sejuk baru tak??

ishahannah berkata...

chayok!