Jumaat, 21 Oktober 2011

poket doraemon

* السلام عليکم *


 こんにちは q(^_~)p

lepas ni kan, rasa nak buat la entry2 pasal barang2 ajaib yang ada kat jepun ni.. haha.. sebab kat mesia susah nak jumpa benda2 ajaib ni.. benda murah tapi banyak kegunaan harian..

contohnya ini.. mama beli pun lepas tahu dari @yumyumx la.. berborak dengan @arifahira n @linGhazale haritu la..


*background suara doraemon -- ALAT MEMBERSIH MICROWAVE OVEN!!


tadaaaaaa

cara-caranya *bunyi doraemon lagi

dalam satu kotak ni ada 3 keping kain ajaib untuk lap microwave oven.. senang sangat nak guna.. masukkan 1 peket dalam oven, onkan oven untuk 1 minit, biar dia letup, biar seminit lagi dan lapkan oven anda!! yeay!!! (kalau range pakai 500-600W) 

verdict? -- bersih la sisa2 makanan tu.. cuma kalau ada hitam yang jenis cam kat dapur yang dah jadi cam arang melekat tu memang payah nak keluar..

yeay! suka!! pehni senang nak cuci.. harga pun murah juga la.. untuk 3 keping tu 298yen.. kira2 RM10-12.. ok la tu kan?

7 ulasan:

Queen berkata...

wow..snenag la tuh..cukup malas nak ber\sihkan oven..ngee =p

haz@ris berkata...

alamak..kene letupkan ke

yumyumx berkata...

yeayy, berkesan! tapi betullah dulu pun yg keladak hitam mmg takleh tanggal. tak dapek nak nolong.

Ira berkata...

hari tu cari kat supa tak jumpa, nak try cari kat kedai2 lain plak lepas ni

mast@work berkata...

queen,

a ah memang senang la utk mak doramon cam myself.. hahahaha

haza,

a ah.. dia meletup sendiri.. tak kuat sangat la pun..

yum,

a ah.. tapi kira syukur la segala macam tok nenek sisa2 tu semua bersih.. hahaha

ira,

aku beli ni kat kusuri.. ce ko tgk kat bahagian pencuci jamban..

アヌム ちゃん berkata...

owh tatau pun..nk kena try nih.heheeee

I Am Supermak! berkata...

menarik!!..macam boleh buat bisnes join venture jual kat mesia la pasni..hehe!!..