Rabu, 1 September 2010

what say u?

tinggal beberapa hari lagi Ramadhan tahun ini nak berakhir..

tak payah citer azam ramadhan mama memang dah ke laut.. tak dapat nak diselamatkan lagi..

anyway, mama cuma nak buka cerita..

pasal makan di khalayak..

ye, kalau di mesia confirm kita agak segan silu nak makan dikhalayak ramai kan? dengan mata yang memandang.. tak kira la sama ada kita tak berpuasa disebabkan uzur syarie atau tak uzur cam mana sekali pun.. pasti agak segan nak makan2 di hadapan orang lain kan?

tapi kat sini ade aje makhluk2 islam.. sah2 tau dia islam.. kut kalau jepun tapi islam tak mau puasa makan depan orang tu tak kisah la kan? ini sah2 ada yang bertudung.. muka tak boleh blah nampak melayu (melayu tak semestinya mesia ye..) makan depan makhluk2 jepun ni selamba aje.. bukan perempuan aje.. lelaki pun ade..

mungkin tak salah makan depan depa sebab depa tak tahu ramadhan tu ape, puasa tu apa..

tapi Allah tu kan tahu! kut ye pun, makan le sorok2.. segan la orang tu nampak.. lagipun apa salah jadi contoh yang baik depan orang bukan islam kan?

mana nak tau dapat pahala jihad???


hmmm.. fikir2kan..

4 ulasan:

Zety Zin berkata...

teringat masa awal ramadhan hari tu aku pi belikan kfc untuk anak aku. dah tu ada sorang minah arab ni tengah dok melepak dengan anak-anak dia dalam kfc.

ingatkan dia temankan anak-anak dia makan. sekali rupanya dia pun makan sama. orang2 cina dengan india yang tengah dok melepak dalam kfc tu pandang je minah arab tu. aku pulak yang naik segan. huhu. tak kisahle kot awak period ke apa kan. tapi please la... makan sorok2 sikit.

ishahannah berkata...

huhu..azam leen pn dh x kesampaian..azam nk penuh tarawih dan tadarus setiap hari..dh celap celup..astafirullah halazim..

ya Allah , x malunya depa..tulakan napelah dorg mcm tu? patut bagilah tauladan yg baik..ini tidak..huhu

yatie chomeyl berkata...

huisy, ade eh? sekeh kepala laju2

mast@work berkata...

zety, orang yang dari negara tu memang sempoi.. sini depa siap minum2 lagi..

leen, takpe.. buat yang termampu.. itu je yang kak mas selalu simpan dalam hati

yatie, kalau boleh dah sekeh dahhhhhh