Selasa, 14 September 2010

our raya story




kami di Kyoto - gambar ihsan kak Sherliza



gambar upload dah lama.. tapi macam bila nak menaip tu punya la ya rabbi huruf M tu besar sangat.. hohoho..

cerita raya kami tak sebest raya di mesia atau kat tempat lain la.. tapi rasa kemeriahan tu sebab sahabat2 kat sini buat kami rasa sebahagian dari keluarga.. alhamdulillah..

sesi takbir kat rumah syida n kimi - syida, mas curik tempek kat sini



malam raya kami berkumpul rumah syida n kimi untuk takbir.. sebak2 berjaya ku tahankan.. huhuhu.. malam tu makan sedap2 dah.. pengsan kekenyangan time balik rumah..



pagi raya kami sekeluarga ke miyako misse - solat aidilfitri kat dewan sana.. selesai solat aidilfitri, kami ke syugakuin.. ala2 buat open house gitu.. bukan ramai pun kami.. tapi masing2 pot luck sampai penuh meja.. alhamdulillah.. ada juga lontong, rendang ketupat semua la.. nasi tomato pun ade.. dessert2 tak payah citer la..

kira tak le rasa terasing walaupun jauh dari mesia..





ni masa nak naik train balik rumah dah..


terdampar papa n aiman.. hehehehe

raya kedua, pagi2 hari jiran rumah atas ding dong rumah.. tanya kami plan apa harini.. sekali depa ajak pi mandi sungai daaa.. uuuu.. besh2.. kami layankan aje.. lagipun memang takde plan untuk sabtu..

dari kiri yang tersengih tu la jiran kami.. the ishikawa.. baik betul depa ni..

noe n naoko ishikawa ada 2 orang anak.. sama la cam kami.. yang sulung taichi-kun sebaya aiman.. gambar kat atas tu tak nampak sebab dua2 dok layan ketapi.. elok sangat la..

baby no 2 dia nama tatsuki-kun.. baru 3 bulan.. comel sangat..

sampai petang juga la kami kat sungai tu.. syok.. sejuk ayaq dia ketaq kaki cheq.. papa, aiman n aidan je mandi.. mama malu2 kucing main ayaq je laa.. hihihihi

enjoy gambar

mama n aidan-kun

my boys

raya ketiga kami ke rumah kak mar n abg amir.. open house.. rumah kak mar ni kat zeze.. dah dekat dengan lake biwako.. kak mar masak macam2.. yang mama 2 kali makan soto ayam.. ngih ngih ngih.. pueh ati den!

dah2.. nak singgah blog orang lain pulak.. layan citer mesia laie best..

nota: gambar banyak kat FB.. macam tak koser nak upload sini laie.. ampun!

2 ulasan:

wancuyan berkata...

uikss...rindu wey..selamat hari raye..

mast@work berkata...

te pun rindu wancu yan...