Khamis, 7 Januari 2010

humang aih!

baru je balik dari checkup sebulan aidan.. rupanya injection untuk sebulan tu bukan ada di semua negeri.. perak xde inject sebulan.. KL dan selangor je ade.. so, kira aidan, selamat la kamu tak kena inject tadi.. just checkup biasa je..

progress - aidan sekarang sudah 4.4kg.. hahahaha.. bosar weh!! sebulan naik sampai 1.2kg.. penangan susu ibu betul.. alhamdulillah, aidan sihat dan ok..

mama punya citer, alahai.. sodih bedah haaa.. tak turun maaaaa.. agaknya berat benar kut kopek.. sebab baju pre-pregnancy sudah muat dan terletak elok.. perut pun tinggal geleber kecik aje.. huwaaaa.. ni punggung ngan peha jugak kut.. xpe la.. janji leh bfeed aidan dengan jayanya..

dan tadi juga dah ambil pil perancang.. minggu depan start.. mama akan makan noriday.. makcik mama cakap noriday ni je leh makan untuk ibu ngandung.. papa pula tak bagi dah pakai iucd.. ye aaa.. tak selesa.. suami paling penting woo.. nak jaga.. heehehehe

okla.. nak baca paper dan blog-hop... taaa

6 ulasan:

Hazrina Ahmad berkata...

"makcik mama cakap noriday ni je leh makan untuk ibu ngandung"...

untuk ibu breastfeed kot mast...

Ealyie berkata...

a'ah la mast, typing error tu.. ekekeke..
xpe mast, bdn jgn kau lisau.. nanti2 kurus sndrik nyah.. tak caya tgk aku! kah kah kah.. ferasan nk mamfussy!!!

azhariahzuber berkata...

mast nape ko tak nak guna implan?

Ayu Fairuz berkata...

owh noriday bagus ek.. hmm dl klinik bg tp laki aku lak xbg amik pil2 ni.. akan tetapi..slps ini.. cukup kuota je aku telan pil gak xkira!! hahahhaha

nomy berkata...

xpe mast..naik bn tuh pn sbb ngndung mkn ms 9 bln jgk kan..klo nak turun secara alami pn kene la tggu lame cm tuh jgk..yg pntg dpt bf bby secara ekslusif..slh satu sbb nape kite di galakkan bf bby selama 2 thn..sbb nak turun kan berat bdn la jgk..so keep up bf bby ok..klo nak dpt berat bdn ideal dlm ms yg singkat..ko kene melabur duit sket la..bukan la alami namanya..

Unknown berkata...

reen, ely - a ah laa silap.. ely, hang kuruih dah ka?? uish.. x sabaq aku weh!!

aza, aku dah check implan punya side effect.. rasa cam tak sanggup le

ayu, aku first time try noriday.. sebelum ni aku pernah makan cap lain.. alahai.. terlupa lak namanya..

nomy, aku harap leh laa turun cam alami.. tapi bila mengenangkan keturunan maktok asma yang memang dahsyat saiznya, rasanya kena buat yang diluar alami la kut.. har har har