Ahad, 23 Ogos 2009

these past few days

since past few days (from Friday to be exact), mama sangat leisure.. lepak2 dan bershopping hu ha di merata tempat.. 

Pagi Jumaat sempat ke lacta.equip ampang dan sangat langkah kanan sebab mereka promo breastpump sempena Parent.hood expo kat midveli tu.. jadi itu checklist sudah 1 kena slash.. breastpump sudah dibeli sebab itu promo.. yang bagusnya lacta.equip ni, konsultan dia (kak siti) tu baik dan betul2 membantu.. thanks to aweng yang promote beli kat situ (ko dapat komisyen ke??)

Jumaat lunchie haritu dengan kawan2 maya.. ni masih lagi anxious tunggu upload gambar dari depa.. petang tu pusing2 mid veli tengok Parent.hood expo dan telah berjaya memancing beberapa barang - aiman punya bottle cleanser.. murah RM7 dari luar ooo... dan seronok juga dapat pusing2 expo dengan mamaadib n jua.. walaupun tak dan nak ambil phone number mamaadib dan 'kehilangannya' masa tengah borak2 dengan rep stemcell tu, tapi kira puas juga la..

Lepas selesai pusing mid.veli, ibu mengandung sorang ini telah menabur duit membeli hadiah aiman in advance di choo choo train, gar.dens dengan alasan, 2 minggu lagi tak sempat le nak shop.. lagipula kat penang tak banyak pilihan... hadiahnye tak diberi lagi.. tunggu itu budak punya birthday la baru bagi..

Lepas mengukur gar.dens baru jumpa papa.. ingat nak le try pav.lova kat ale.xis.. sekali habis daaaa... beli tapau meringue n banana choc mascarpone cheesecake je.. huhuhu.. cheesecake itu sangat heaven ok!

Jumaat malam terawih kat rumah aje.. papa n MIL ke surau.. siapa lagi nak menengok aiman kalau bukan mama ye..

Sabtu kami keluar tengahari untuk membeli kurma.. yep, kami berjaya menabur sikit lagi uang di kedai kurma kat bawah ni ye..
kat seri petaling..

kurma kat sini memang sedap!! mama suke!! asalnya tak tahu pun kedai ni.. tapi abah mama la yang dok rajin beli kurma di sini.. dan memang addict dengan kurmanya.. mama suka agawah n sofry (kering sikit) dan berjaya juga beli sedikit jus kurma (depa proses sendiri kat kedai ni di tingkat atas) dan stok utk rumah mama, rumah abah mama n rumah MIL..

Lepas ke kedai kurma, kami ke PJ, beli beg papa kat sam.sonite depan university hospital.. puas le hati cik abang sorang dapat beg satu.. itu pun cita2 ada lagi nak cari backpack dia.. ish ish..

Petang semalam kami berbuka berjemaah.. semua family member sebelah papa ada.. mama cuma masak ayam sweet sour n puding roti aje.. lain2 semua ada yang beli dan yang carry forward dari kelmarin..

Ni baru je lepas sahur.. insyaAllah harini nak pi tgk baby aweng dan nak balik rumah abah mama.. huhuhu.. okey.. toodles peep

7 ulasan:

alfa juliet berkata...

selamat berpuasa mas

Zaila Mohamad berkata...

Salam perkenalan..leh bagitau tak kedai kurma tu kat ne?? Macam best jer..hihihihi

Tanpa Nama berkata...

xdak dapat komisen daaa. kan best klu ada...

thanks pn mastur dtg jenguk baby aimee.. nanti kita jumpa lagi utk itu PB punya pasal k!

MN berkata...

lama menabur jasa kat midveli/gardens hari tu? beli jangan tak beli :)

Unknown berkata...

aza, selamat berpuasa buat ko jugaa

zaila - salam perkenalan.. kedai kurma tu di seri petaling.. alamatnya no43,45, jalan radin anum, seri petaling.. kalau landmark senang dekat dengan kedai minyak mobil kat depan dia

aweng - esok sampai bebeh!!

MN - menabur bakti di mid veli haritu sampai dekat pukul 4 juga aa

Fauziah berkata...

aaa.. ingatkan ada gambau gath aritu... huhuhu..

Unknown berkata...

bibimie, saya tak pegang cam haritu.. ramai sgt yg ada cam