Selasa, 18 Ogos 2009

pengkritik anda yang paling kritis

dalam hidup kita, mesti ada seseorang yang selalu memberikan komen2 untuk memperbaiki diri anda.. dolu2, arwah emak adalah orang yang paling selaluuuuuuuuuuu kritik mama.. dari fesyen, kepada boyfriendssss (haahhahaha.. dasar!!) membawa ke pilihan belajar dan macam2 lagi la.. rasanya itulah yang banyak membentuk diri mama untuk jadi seperti sekarang ni..

lepas arwah emak dah tak ada, makanya, saya dengan secara rasminya ingin menganugerahkan title baru pengkritik saya yang paling kritis adalah.. jeng jeng jeng






















tengah lecture pun boleh senyum.. eeee.. kang kalau orang ngorat camne??


ye, dia inilah.. yang inilah (dialog saloma masa nak tunjuk sharip dol kat emak dia) yang selalu mengkritik mama.. latest kritik adalah pasal lecture mama untuk shortcourse yang kami handle di school.. sedap je kritik kata mama mesti cakap ok setiap kali buka slide baru atau bila nak mula ayat.. eeeeee... goram den haaa.. hahahaha.. tapi mama rasa.. kalau papa yang komen, ok je.. tak le rasa sebak2 dalam dada.. kalau orang lain komplen mau je terasa jugak.. papa kalau kritik ke, ada komen ke, mesti cakap sambil senyum2.. jadi geram je.. tak jadi nak marah..

lagipun mama rasa, kalau suami sendiri yang komen pasal diri kita, mama rasa lebih selesa sebabnya dia lebih care pada kita.. lagi pula macam kami ni satu ofis, ajar same subject dan banyak kena bekerjasama.. bila ditegur rasa macam betul2 orang care kita nak kita buat lagi terbaik..

last week punya cerita lagi lawak.. kami kena scrutinize untuk spec barang.. yang lawaknya, mama sendiri tak faham apa papa cakap, sampai suruh dia lukis kat board depan colleague yang lain.. depa semua gelakkan mama.. sebab mama sampai tak faham2 apa papa cakap.. mama kata, 'biar clear prof, tak mahu saya bawa balik ke rumah.. nanti gaduh' pecah gelak semua orang.. well, at least I'm being frank.. kalau gaduh2 kat rumah pasal kerja buat apa.. baik bagi clear habis kat ofis.. kan?

so, pagi ni papa punya turn bagi talk untuk shortcourse.. lepas ni turn mama pula.. esok kami berdua kena kursus e-learning n malam esok balik KL.. yippieee.. khamis ada seminar kat le.gend hotel n cuti sampai hari selasa depan.. yeaaaahhhooooo...


peserta shorcourse tengah khusyuk tgk wash boring (a type of site investigation)

Tiada ulasan: