Jumaat, 15 Ogos 2008

parit buntar - penang - kota kinabalu Ogos 2008

okey, sekarang ni ada la sikit masa untuk update pasal holiday aritu.. hari isnin pagi2 lagi dah bertolak pi airport.. nasib baiklah tak terlepas check-in.. memula ingat flight jam 10.30am.. rupanya 10.15am.. huhu.. beg xleh check-in, jadi kami kena la angkut 3 beg + aiman's stroller.. haha.. padan muka.. nasib baik aiman x mengamuk2.. kalau idak mau mama pengsan sebelum sampai kk.. kakakaka.. alhamdulillah, kami sampai airport kk kul 1pm.. tok ayah (abah mama) dah sampai dulu.. lepas tu kami settlekan apa2 yang patut (eg sewa kereta n tukar diaper aiman) then mak mertua mama n family pun sampai.. alhamdulillah.. kami sewa myvi untuk 4hari rm450.. kira okey la.. lagipun bawak keta comel2 ni senang sket kan?
sebelum kami pi check in hotel, kami singgah jumpa bapa saudara tok ayah di menara sabah (kedai makan 'pak anon canteen') abah dah lama tak jumpa pakcik dia.. lebih kurang 30years.. tapi alhamdulillah, pak isa masih kena abah.. huhu.. tengahari tu kami makan nasi goreng ikan.. yang bestnya, ikan goreng yang dijamu haritu ikan tuna tau!! sedap.. manis isinya.. lepas tu kami pun gerak check in hotel.. kami stay kat tune hotel.. rega sebilik waktu kami book 3-4bulan lepas rm100 gitu.. tapi bila kami extend satu hari lagi, rate jadi rm70 je.. hoho.. hotel ni kira bajet hotel la.. kita bayar apa yang kita nak guna aje.. e.g, kami amik aircond untuk 5jam sepanjang menginap (kk sejuk ooOOoo), 24jam untuk tv (RM 6.90/24jam) dan rm10 untuk towel.. bilik hotel memang sekadar basic je.. tapi selesa.. alhamdulillah.. yang bestnya, dia siap ada sistem ala2 timer gitu nak tengok bape banyak hours amenities yang kita dah pakai.. gambar hotel lagi kat sini .. location hotel, next to 1borneo.. dekat dengan UMS..

malam tu kami dinner balik kat kedai pak isa.. he treated us with heavenly seafood.. makan puas sampai kenyang gilerrr.. seafood include ketam suri (coral crab with red spots), udang n sotong tepung, sambal udang and air paling best kat kk, air avocado.. uuUUuu... balik malam tu kekenyangan.. hehehe.. thank you to pak isa n his family for the dinner.. kami balik malam tu tidor nyenyak banget!!