Isnin, 11 Mei 2009

Bila Allah kata rezeki itu bukan milikmu

salam semua, macammana dengan hari ibu semalam? gembira tak? alhamdulillah, mama dalam gembira ada juga sedih sedikit.. macammana pun, mama nak ucapkan selamat hari ibu untuk semua ibu2 yang banyak berkorban untuk keluarga dan anak-anak.. alkisah, last weekend kami bercuti hujung minggu di lumut.. pergi jumpa cousin mama (paskan beautiful set dia) dan tidur dekat hotel di pekan lumut.. aiman enjoy je jumpa cousins dia..


sebelum cerita pasal lumut dan cuti haritu, mama nak kabarkan sedikit berita.. almaklum, mama dah pun cerita haritu mama ada bleeding masa kat KL.. pelik sebenarnya time tu, tapi hati kata tak ada apa2.. sebabnye, masa bleeding tu, bukan keluar darah aje.. tapi bercampur dengan air.. macam air ketuban.. untuk pengetahuan, masa bersalinkan aiman, mama tak sakit, cuma pecah ketuban.. so dah pernah la rasa..


masa bleeding kat KL haritu, mama ada bagitau kat Dr kat HUKM.. tapi bila dia scan dan check baby nampak intact.. last friday, mama bleeding lagi sekali.. masa nak solat zuhur.. dah janji nak keluar dengan kak Im (tq dear), jadinya minta kak Im tolong teman ke klinik jap.. sebagai langkah berjaga2.. pergi la mama ke klinik panel kat sini.. masa Dr scan tu baru la nampak..


rupanya, mama pregnant kembar.. ye.. ada 2 sack rupanya.. tapi Allah maha kaya.. satu sack tu dah nampak kempis aje.. tak ada fetal.. mungkin sebab itu mama bleeding.. sebab bila tengok sack lagi satu, baby okey aje.. nak jadi cerita, dalam sack kosong tu memang dah tak ada apa2.. dan dia dah mula nak mengecut.. tandanya bleeding tu memang nak keluarkan air dari satu sack.. hmmm.. tak ada rezeki nak dapat twin.. mungkin lain kali.. kalau Allah kata kun fayakun, jadi la dia..


tapi dari hari jumaat haritu hati mama kejap rasa okey, kejap rasa tak okey.. sedih pun ada juga.. sebabnya tak sangka.. jadinya macam ini.. takpe la.. sekurang2 nya mama tak lost dua2 sekali.. yang ada dalam perut sekarang sudah membesar dengan jayanya.. aktif bukan main.. kalau spesies aiman juga, alamatnya.. huhuhuhuhu

okeyla.. mama update lain nanti.. toodles

Tiada ulasan: