Rabu, 23 April 2008

the pursuit of happyness

last sunday we watched this movie at astro's HBO.. cerita sebenarnya mengenai kepayahan seorang lelaki yang kehilangan harta benda dan kerjayanya... lakonan will smith.. rasanya inilah cerita pertama will smith yang betul2 menyentuh perasaan mama.. sebak betul tengok cerita tu.. terutamanya bab dia kena tidur dalam bilik air subway sbb dah kena halau dari tempat tinggal dia dan bagaimana dia kena bersusah payah dengan anaknya mendapatkan tempat setiap hari di tempat 'homeless'. kesian betul.. tp memang motivating la cerita ni.. recommended for families with children.. banyak kualiti cerita macam ni.. takde la cerita macam filem malaysia.. seronok dibuai perasaan je.. tak membantu membangkitkan minda! huhu.. teringat komen enche naga pasal cerita congkak.. boing boing gegar!! hehehe..

2 ulasan:

kc berkata...

salam kunjung balas dari akak ni. laa, mastura azmi @ mast@work orang yg sama ke? konpius jap...

so mas pun dah nengok citer ni yek? good motivational story.

mast@work berkata...

hehe. kak KC.. saja tukar nama.. nama penuh macam transparent sangat pulak.. hehe