Jumaat, 17 Julai 2009

jumaat tu kan hari yang berkat

harini banyak kerja.. walaupun gitu, masih ada ruang untuk blogging kejap.. alhamdulillah, banyak berita baik kedengaran sana sini.. mama pun kena juga tempiasnya.. alhamdulillah..

berkat sabar dan tawakkal (walaupun papa dah naik haru dengar mama dok risau) kami akan sambung pengajian awal tahun depan.. surat terima dari universiti itu pun dah dapat.. tunggu nak print dan submit kepada JPA aja.. surat tawaran scholarship pun dah ada lama.. tinggal nak tunggu greenlight dari JPA lepas ni..

start bulan depan mula la nak kena buat banyak benda.. dari siapkan kemas2 rumah sewa - sebelum bersalin ni nak kena packing untuk pindah rumah, membawa ke preparation untuk sambut orang baru hujung tahun ni sampai la nak persiapan untuk belajar (visa, cari tempat tinggal dsb) semua kena buat within 6 months!!!!! mau menggila mama lepas ni!!

seriau juga nak pi tempat orang.. kalau biasanya pi tempat orang pun tak pernah nye lama.. seminggu dua je pun.. itu pun ke mekah.. dengan abah n arwah emak.. tidak2 pun last year ke bangkok seminggu.. ada kawan juga.. kalini kami akan ke sana 4 beranak!! semua nak dibuat sendiri!!! owh2.. saya harap kawan2 yang ada di sana boleh bantu.. (eleh, kenal pun baru sorang) berapa lama kami akan ke sana? paling kurang 3 tahun 6 bulan (6 bulan pertama as research associate dan 3 tahun untuk phd)

tu tak masuk lagi, sapa nak jaga baby n aiman kat sana?? makcik dah mula kerja, abah pasti tak leh ikut lama (btw, makcik, kyg happy makcik samb kerja - jgn lupa belanja kami first pay tau! muhahahah) nana dah start belajar.. emak (MIL) pergi haji (insyaAllah) hujung tahun ni dan tak pasti boleh ikut ke idak.. huwaaaaaa... memang mati akal.. rasanya kena buka iklan le.. kekosongan jawatan bibik ni!

udah2 jangan kalut.. kena start planning ni.. checklist kena buat dah.. kena buat 3 checklist sekaligus! okey.. samb kerja balik.. nanti sambung story kemudian!

anyway, salam jumaat yang berkat..

Tiada ulasan: